Nezobrazuje se tu spousta obrázků. Blog jsem v minulosti provozoval přes službu blog.cz, která skončila. Všechny články i s obrázky jsem přesunul sem na blogger, později ale fotky najednou zmizely. Postupem času se budu snažit vše opravit.

úterý, května 28, 2013

8.5. 2013 - 13.5. 2013 - Podruhé v životě na závodech vozů Formule 1! A opět s Monatourem :-)


Proč ne, když to člověka baví a dokáže si na to našetřit? Na dnešní dobu to nestojí bůhvíjak závratné peníze, a je to dostupnější, než v předchozích letech. Závody vozů Formule 1 vždy patřily k tomu nejlepšímu, co mohlo oko fanouška motorsportu sledovat. Po loňské návštěvě okruhu v italské Monze jsme se s taťkou rozhodli vyrazit na v pořadí pátý závod letošní sezony, který se jel na okruhu Circuit de Catalunya poblíž katalánské metropole, Barcelony. Tento zážitek nám opět zprostředkovala cestovní kancelář Monatour :-). Po loňské zkušenosti z Monzy nám nezbývalo nic jiného, než se těšit, těšit a jen těšit. Navíc jedeme na okruh, který je domácím pro Fernanda Alonsa, takže lze očekávat bouřlivou atmosféru.




Circuit de Catalunya, neboli "katalánský okruh", je velmi známý okruh. Nachází se nedaleko Barcelony ve Španělsku a většinou je zde teplo, čehož týmy využívají při zimním testování. Krom Formule 1 se zde jezdí i závody motorek MotoGP. Stavba okruhu byla dokončena v roce 1991 a v témže roce se na něm jela i první VC Španělska. Okruh měří 4 655 metrů, což není ani málo, ani hodně. Závodní rekord zde drží Kimi Räikkönen s časem 1:21.670, který zde zajel v roce 2008 s Ferrari. Okruh se skládá ze šestnácti zatáček a několika rovinek. Zatáčky jsou zde pomalé, rychlé, i ty středně rychlé, což z okruhu dělá skvělé místo pro testování. Otestuje se zde stabilita, trakce, přítlak i maximální rychlost, díky jedné z nejdelší cílové rovince v kalendáři. Rekord v počtu vítězství zde drží legendární Michael Schumacher, který zde vyhrál 6 závodů, z toho 5 za Ferrari a 1 za Benetton.




STŘEDA 8.5.2013 - Odjezd

Sbaleno, připraveno! Po jedenácté hodině jsme spolu s mamkou odjeli na kolínské autobusové nádraží, odkud měl náš autobus odjíždět. Něco málo před polednem začala "Princezna" (jméno autobusu) odbočovat k nám a všem naskákaly na tvářích úsměvy. Mamka se nejvíc těšila na našeho průvodce zájezdem, pana Šamana. To proto, že když jsme loni odjížděli na Monzu do Itálie, on se jí před naším odjezdem ptal: "Jak to, že s námi nejedete? Vy nechcete vidět Fernanda Alonsa?!" Mamka z toho nemohla, díky tomuhle si ho všichni budeme pamatovat, je to velmi příjemný a srandovní chlapík, největší fanoušek Alonsa a Ferrari :-). Odjezd do městečka na pobřeží Španělska, Lloretu de Mar, byl naplánován na pravé poledne. Vše šlo podle plánu a my pomalu začali opouštět Kolín, samozřejmě nechybělo mávání všem příbuzným.




Nemá cenu nějak rozepisovat cestu, to každý, kdo někde autobusem byl, zná. Několik zdravotních zastávek, tradiční "monatourovské párky", snad nekonečná zásoba všeho pití, tradiční panák jablíčka. Sem tam po autobuse kolovala flaška slivovice, zkrátka o zábavu bylo postaráno. Pouštěli jsme si hudbu, která souvisela s Formulí 1, Španělskem, ale i všechno možný. Písničky byly prokládány hláškami z různých filmů, takže občas celý autobus vybouchl smíchy :-D. Naprosto super bylo, že nám pan Šaman během celého zájezdu pouštěl všechny díly Okresního přeboru! Prostě nebyla žádná chvíle, kdyby se člověk nudil (a to jsme pořád byli jen v autobuse :-D). "Chlapci, tenhle balón prostě nezakopnete do potoka! "A jak to asi máme udělat ty vole!? Co když to tam kopnou voni ty vole? "No tak jim v tom prostě zabráníte!!" :-D a nespočet dalších hlášek ... Také nebylo od věci pustit si film o legendárním jezdci F1, Ayrtonu Sennovi. Já už ten film viděl asi pětkrát, ale takové filmy fanouška F1 neomrzí :-). V Německu byl občas problém s dopravní situací, sem tam menší zácpa, navíc ani počasí nebylo nic moc, ale díky skvělým pánům řidičům proběhlo všechno v pohodě.

Trasa z Kolína: Úvaly,Praha,Rozvadov,Norimberk,Karlsruhe,Lyon,Valence,Montpellier,Girona,Lloret


ČTVRTEK 9.5.2013 - Prohlídka pit-lane

Asi v 10 hodin jsme konečně dorazili do oblíbeného letoviska na pobřeží Costa Brava, Lloretu de Mar. Během průjezdu tímto přímořským městečkem nám nejen při pohledu na moře pan Šaman podával info o tomto krásném místě. Když náš autobus zajel k našemu hotelu, nebylo kde zaparkovat, tak nás pan řidič vysadil prostě uprostřed silnice. Koncert troubících aut nás vůbec netrápil, každý se smál, ČEŠI PŘIJELI !!!.


**** Hotel Oasis Park na nás již čekal, nějakou chvíli teda trvalo, než tam všechno na recepci dořešili, ale zhruba za hodinu už jsme s tátou vystoupali do čtvrtého patra na pokoj č. 414 a začali se zabydlovat. Hotel měl vše potřebné pro vyspání a základní věci, ostatně já nejezdim na zájezdy kvůli hotelu, lidi jako já se tam choděj jen vyspat :-) Dole u recepce bylo všechno, bar, místnost pro tanec, kulečník, terasa, bazén, zkrátka nic tomu nechybělo, zejména večer zde bývalo na baru živo. Než náš bus odjel na okruh na prohlídku boxů, využili jsme čas pro to obejít si okolí. Kousek od tohoto hotelu stojí Hotel Ancla, kde byli před lety ubytovaní babička s dědou, takže vzpomínka hezká :-).


Bylo přesně 14:27, kdy naše Princezna nabrala směr Circuit de Catalunya. Zhruba za hodinu už byla možnost vidět z dálky tribuny kolem okruhu, autobus nás dovezl na travnaté parkoviště poblíž hlavní tribuny u cílové rovinky. Prošlo se vstupní bránou, zakoupili jsme si program a pak už naše kroky vedli přímo k cílové rovince. Pit-lane otvírala v 16:00, ale byla tam fronta jak do p....e a zpátky, takže nastala menší změna v plánech, nejprve nás nohy zavedly na již zmíněnou hlavní tribunu. Když jsme tam stáli, byl to neskutečný pocit. Do teď to všechno vídáte v televizi a teď tady konečně stojíte a věříte tomu, že to opravdu existuje! Bylo i pěkně vidět do boxů, takže nebylo od věci něco si vyfotit či natočit. Zhruba v 16:30 nastal čas na to konečně vystát frontu do boxů. Byla poměrně dlouhá, ale takovými nenápadnými způsoby se nám podařilo vecpat asi do poloviny, nikdo neřek ani slovo :-D, to vše již za doprovodu běžících motorů u některých vozů, kde probíhaly poslední úpravy. Cesta k pitlane vedla přes cílovou rovinku, takže v jednu chvíli stojíte v místě, kde Alonso a spol. mají na tachometru něco přes 300 km/h.




Těsně před vstupem do boxů se tvořila obrovská tlačenice, ale dalo se to. Bylo to jako ve snu, vidět ty auta ještě k tomu více méně rozebrané! Chtěl jsem se pokusit o získání autogramu, ale zrovna nám nepřálo štěstí, abychom některého pilota chytili v ten nejvhodnější okamžik. Nejvíce se nám přiblížil Nico Hulkenberg spolu se svým týmovým parťákem, Estebanem Gutierézem, zhruba tak na tři metry, ale dopadlo to neúspěšně :-D Nevadí, jdeme dál. U Sauberu v těch chvílích zrovna nacvičovali zastávky v boxech, ta rychlost je úchvatná, cvrk cvrk a maj vyměněno :-D. Skvělé bylo nahlédnutí do stánků týmů, kde sedí šéfové, inženýři a komunikují s jezdci :-), u Force India zrovna jeden něco propočítával. O kousek dál stál u podpisů Paul di Resta, ale těsně před tim, než se nám podařilo ke garážím Force India procpat, šel se zpátky schovat do garáží. U Mercedesu naše prohlídka skončila, protože tam opravdu nebylo k hnutí. Bylo nám dovoleno přeskočit boxovou zídku a ocitnout se tak zpátky v prostoru startu a cíle, zrovna na místě, odkud startuje jezdec z pole-position.


Další zastávka byla na jedné z přírodních tribun, kde jsem navrhoval, že by mohl být velice dobrý výhled na trať. Bylo třeba jít poměrně dlouhým podchodem pod cílovou rovinkou. Po výstupu se před námi rozléhala tribuna, která pokrývá prostor podél pěti zatáček. V klidu jsme se tam všude porozhlédli a vybírali ideální místo na neděli, kdy se pojede závod. Téměř celé okolí tratě je poseto trávou a různými porosty, což působí velmi příjemně. Po nepříliš dlouhém přemýšlení bylo vybráno místo, odkud bylo krásně vidět do zatáček 7,8 a vjezd do 9. Navíc je z tohoto místa vidět i kousek cílové rovinky a když se přejde na druhou stranu tribuny, což je kousíček, je nádherně a zblízka vidět zejména zatáčka č. 4. Před 19:00 bylo třeba vyrazit k autobusu, protože se mělo odjet do hotelu na večeři.



Po tom, co jsem měl možnost na večeři vidět, bylo ihned jasné, že tady nikdo večer hladovět nebude, protože na výběr bylo spoustu jídla. Jídelna byla obrovská a na každém kroku bylo něco. Od hranolek po ryby, zeleninu, kuře, spousta masa, pivo, kafe, limo atd. Pořád bylo z čeho vybírat, každý mohl sníst, co chtěl a kolik chtěl. Po večeři se dohodlo, že nás pan Šaman vezme do nedaleké hospůdky, které se říká "U Fernanda". Ve velmi pohodové společnosti každý vypil cca 2 piva, ale pozor, oni byly vlastně čtyři, protože zde nedostanete klasickou půllitrovou sklenici, nýbrž hned litrovou, takže to je jako když pak pijete ze sudu a vůbec to neubejvá :-D. Panovala velmi přátelská atmosféra, všichni se bavili zejména o formuli 1, konečně se dalo pokecat s někým, kdo tomu rozumí a je minimálně stejnej fanoušek jako já. Všichni byli maximálně spokojeni a o zábavu bylo postaráno :-) Dost nás už prohlašovalo, že za rok sem jedem znova :-)... Bylo dost hodin, tak nás pár vyrazilo zpátky na hotel, my s tátou ještě zašli "na jedno" do místního baru :-), kolem půlnoci se šlo spát.




PÁTEK 10.5.2013 - Trénink F1, Barcelona, Flamenco

Další den nás čekal první trénink vozů F1 a dále pak prohlídka katalánské metropole, Barcelony. Cestou na okruh poměrně dost pršelo. Už v autobuse byly slyšet burácející "efjedničky", jelikož jsme díky zácpě na silnici dorazili již v průběhu tréninku. Počasí se před naším příjezdem na okruh naštěstí umoudřilo. Jako místo pro sledování nám byla souzena tribuna u výjezdu z boxů vedle hlavní tribuny, protože na nějaké to cestování podél trati nebyl čas (i když byl přístup na jakékoliv místo) a my chtěli za každou cenu monoposty vidět. Většina lidí si musela pořídit špunty do uší, ale my s tátou nepotřebovali nic, se špuntama to neni ono, i za cenu toho, že vás potom trochu bolej uši, ale za ten zážitek to opravdu stojí. Jezdci kolem nás doslova létali obrovskou rychlostí, že občas byl problém pořídit dobrý záběr, ale tohle se dá časem vychytat :-). Sem tam někdo nacvičoval start, přímo před námi - to ten motor fakt dostává zabrat, fantastickej zvuk!. Bylo trochu vlhko, takže se jezdilo s přechodnými pneumatikami, ke konci už všichni přezouvali na suchou směs.

JEDNO KOLO NA OKRUHU - SERGIO PÉREZ - MCLAREN



Ihned po tréninku se odjíždělo do Barcelony, která je od okruhu vzdálená cca 30 km. Naší první zastávkou byl chrám Sagrada Familia, který podle posledních informací bude dostavěn až v roce 2051. Stavba je to nádherná, o tom není sporu, ale ta lešení všude kolem trochu kazila dojem. Dostali jsme menší rozchod, nakoupili pohledy, došli na záchod ... Ve 13:20 měl být sraz před nedalekým obchodem, aby se pak šlo ve skupince zpátky k autobusu, který byl od chrámu vzdálen několik ulic. My tam s tátou po dlouhém čekání ve frontě na záchodech v McDonald´s přišli asi ve 13:25 a nikde nikdo, to člověk trochu znervózní :-D Po chvíli volal pan Šaman a ptal se, kde vězíme. Taky na nás ale mohli těch pět minut počkat :-D. Šel nám naproti, protože nás zradil orientační smysl a nikdo z nás nevěděl, jakými uličkami jsme se ke chrámu od busu dostali, protože každá druhá ulička je tady stejná a vše probíhalo tak trochu ve spěchu, abychom toho stihli co nejvíc :-D. Kvůli nám všichni čekali 20 minut, než se vrátíme, ale vše se nakonec vyřešilo s úsměvy :-D. No že bychom se takhle někde ztratili, to se nám ještě nestalo, ale jak se říká, vše je jednou poprvé.


Další, zejména pro fotbalové fanoušky skvělou zastávkou a srdeční záležitostí byl fotbalový stadion FC Barcelona, který nese název Camp Nou. Fakt, že je to obrovský stadion, lze dokázat již zvenku ze silnice, bolí vás za krkem, když koukáte nahoru. Všichni do jednoho od nás si zaplatili prohlídku stadionu, jeho útrob, muzea atd. Tato vstupenka stála jednoho cca 20 euro, což není pro normálního člověka zas tak hrozné, řekl bych. Bylo třeba prolézt jakýmsi průchodem, hned za ním bylo vystaveno neskutečně mnoho pohárů ze všech různých soutěží, dobové míče, kopačky, vlajky, informace o klubu. Byla možnost nahlédnout do kabin, sprch, výřivky, sálu, kde probíhají tiskovky, ale hlavně - přímo na tribuny stadionu :-). Nejdříve jsme byli v horních patrech, odkud bylo nádherně vidět na trávník, v zápase odsud musí mít fanoušci obrovský přehled. Dole bylo úžasným zážitkem projít přímo tunelem, kde chodí hráči, na hřiště, respektive ke střídačkám, dál už se nemohlo. Již v tunelu měli nahrané různé zvuky, že to opravdu vypadalo, že je stadion plný fanoušků, dávalo to tu správnou atmosféru. Když zavřete oči, připadáte si jako nastupující hráč na zaplněný fandící stadion :-).



Dalším pohlazením na srdce fanouška sportu byla návštěva olympijského stadionu, kde v roce 1992 získal např. oštěpař Jan Železný zlato. Zvenku to jako stadion vůbec nevypadá, ale pár kroků menším průchodem vše změní ... Zrovna tam probíhala příprava na freestyle motokros, takže plocha byla jako staveniště (ne jako na vložené fotce), ale na zážitku to moc neubralo, dokonce byla možnost pohlédnout na místo, kde plál olympijský oheň :-).


Poslední zastávkou v Barceloně byla "vyhlídka pana starosty", odkud je vidět takřka celé město a přístav, kde kotví nejen obrovské zaoceánské lodě. Pro zajímavost, kotvila tu i ona nešťastná Costa Concordia. Výhled to byl krásný, navíc když nám přálo slunečné počasí.


Po příjezdu na hotel zbyl čas na to obejít si před večeří okolí, a dojít se také podívat na moře. Moře bylo studený, nikdo se v něm nekoupal, neni se co divit .. sezona ještě nezačala. Každopádně nás těšilo, že jsme si mohli po poměrně dlouhé době šáhnout na mořskou slanou vodu, pohlédnout na otevřené moře a projít se po písečné pláži, která v Lloretu patří k nejhezčím na pobřeží Costa Brava.



Večer nás čekalo Flamenco, autobusem jsme odjeli ve 20:30 od hotelu z autobusové zastávky v jeho blízkosti. Bylo nám slíbeno spousta zábavy, a hlavně, pití - zejména Sangria :-). Autobus nebyl zdaleka zaplněn, jela asi půlka zájezdu, protože dost lidí už zde bylo několikrát. Vesnička, kam náš autobus mířil, byla jen několik minut od Lloretu. Hned u vchodu do místní "hospůdky" nás jeden pán vítal, dokonce česky: Doobry veečer! :-) Následovalo focení s místními tanečnicemi, od kterých pak byla možnost během večera zakoupit si fotku na památku. Naše skupinka se nasáčkovala ke dvěma stolům a zábava mohla začít. Vše doprovázela typická španělská muzika, a nejen Sangria neustále ubývala, přípíjelo se. Když nastoupil místní velice populární zpěvák, bylo ještě více veselo, protože podával neskutečné výkony :-D. Když vyvolával národnosti, aby se lidé ukázali ... zvolal "Republica Checa" a my se rozjásali, že z toho byli všichni vyjevený :-D. Čas letěl jako pominutý, kdekdo z nás už měl trošku hladinku, o půlnoci byl plánován odjezd na hotel. Někomu se tam "udělalo blbě" :-D, ale vše proběhlo bez větších potíží. V autobuse při cestě zpátky byla neskutečná sranda, bylo to jak na diskotéce, každej kruhák obkrouženej pětkrát, hudba na plný pecky, tancující autobus :-D, tohle je další z důvodů sem vyrazit i někdy v příštích letech. Nepamatuju si cestu z autobusu na hotel :-D, což zajistila Sangria a já už ani nevim co ještě :-D.



Sobota 11.5.2013 - Kvalifikace, ochutnávka vín

Vstávalo se poměrně brzy, abychom na okruh stihli dojet před tím, než se začnou tvořit dopravní zácpy. Všechno šlo hladce a my byli připraveni strávit téměř celý den na okruhu, jelikož nás čekal poměrně nabitý program. Autobus parkoval kousíček od "naší tribuny" u zatáček 7,8. Stačilo jen ujít pár stovek metrů, vyjít pár schodů a byli jsme tam. Lidí tam moc ještě nebylo, tak byl čas na to se pohodlně usadit na volném travnatém prostoru. Byl odsud krásný výhled na trať a my už čekali na jízdy. K vidění byly doprovodné série jako GP3, GP2 a Porsche SuperCup (jezdil zde i mnohonásobný mistr světa v rallye Sebastien Loeb), tradiční závody doprovázející F1, bylo to úplně stejné jako loni v Monze. Třetí trénink vozů F1 už měl hodně napovědět o rozložení sil, ale my se spíše těšili na kvalifikaci. Ještě před ní se jely kvalifikace vozů GP3 a Porsche, tohle jsou taky pěkný autíčka, jejich motory taky více méně řvou :-). Tribuna v té době byla poměrně slušně zaplněná, občas proběhla mexická vlna a nejvíc se fandilo Fernandu Alonsovi jakožto domácímu miláčkovi, v ochozech jasně převažovala červená barva Ferrari, málokdo fandil jinému týmu. O jízdách v kvalifikaci nemá cenu se nějak rozepisovat, snad jen je třeba napsat, že výsledky byly celkem zajímavé, protože oba Mercedesy byly nejrychlejší a Ferrari byly na pátém, respektive devátém místě. Letos ale kvalifikace zdaleka nerozhodují závody jako v minulých letech. "Mercedesy nevydržej a Ferrari půjdou dopředu", myslel si téměř každý z nás, jelikož Mercedesy nemají dobrou závodní rychlost a doplácejí na velké opotřebení pneumatik.


Po "kvaldě" byla v plánu v Lloretu ochutnávka místních vín a byla možnost i nějaké zakoupit. K ochutnávce tam sloužilo poměrně dost soudků s různými druhy vín a likérů. Každý ochutnal jen pár, protože ochutnat všechno, to by nemuselo dopadnout dobře :-D. U nás zvítězila tradiční Sangria a ještě jedno červené víno (teď už nevim ten název, nevadí...). Po nakoupení suvenýrů a pití jsme se autobusem vrátili zpět na hotel, abychom v klidu povečeřeli. Večer se dohodlo, že stejně jako ve čtvrtek zajdeme do hospody k Fernandovi :-). Když jsme s tátou vyšli před hotel čekat na několik lidí, kteří půjdou s námi, potkala nás menší legrační příhoda. Přesně nad námi někdo z balkonu vylil vodu, a my najednou byli trošku mokří :-D. No nic, ve skupince naše kroky směřovali do hospůdky, která se nachází blízko moře a je zde velmi útulno a veselo. V televizi běžel fotbal, takže bylo o téma víc ... Padlo nějaké to pivko, i něco tvrdšího, samozřejmě se ale nesmělo přehánět, pořád nás čekal nedělní závod Formule 1. Nakonec to skončilo v půl 2 v hotelu s pár lidmi na baru :-D, hlavně že bylo veselo. A v půl šestý vstávat, pojďme! :-D


NEDĚLE 11.5.2013 - ZÁVOD

Vstávání nebylo tak strašný, sbalili jsme poslední věci, nasnídali se a vyrazili k autobusu, už v 6:15 byl odjezd na okruh. Cestou jsme si pouštěli video z loňského závodu, a také další videa související s F1. Autobus parkoval stejně jako v sobotu poblíž přírodních tribun u zatáčky 7,8,9, tentokrát hned vedle kamionů, které na závody vozí monoposty, pneumatiky atd, takže nám náležela pomyslná pole-position mezi autobusy :-). Pohodlně jsme si ve skupince zabrali místo na přírodní tribuně, stejně jako na kvalifikaci, jelikož byl odsud pěkný výhled. Jako první před samotným závodem nás čekal závod série vozů GP3, kde mimo jiné závodí i syn slavného bývalého jezdce rally, Carlose Sainze, Carlos Sainz jr. :-). Hned v prvním kole jsme byli svědky poměrně slušné kolize, která se stala přímo před našima očima v zatáčce 7. Mezi diváky to jen zahučelo... naštěstí vše dobře dopadlo, a následoval výrazný potlesk. Nešlo o "výsměch", ale lidé byli nadšeni, že se na trati něco děje, vždyť i o tom jsou závody :-). Atmosféra byla vynikající, byla to jen předzvěst toho, co nás bude čekat při závodě F1.


GP3 Series - motor Renault - výkon 400 koní - převodovka - 6 stupňová sekvenční - pneumatiky - Pirelli

Závod série GP2 začal být zajímavý až ke konci, kdy bylo k vidění poměrně dost kolizí :-). Musim říct, že zvuk motorů u těchto vozů se mi velmi líbí, i když je to "jen" 70% výkonů motorů F1. Jen škoda, že zde již nejezdí v současnosti největší česká naděje na vstup do F1, Pepa Král, který dokázal v GP2 sbírat úspěchy. Byl by důvod alespoň někomu fandit :-). GP2 je považována za přípravu na vstup do Formule 1, je to pomyslná "druhá liga". Ze současných pilotů F1 jich zde mnoho závodilo (Rosberg, Hamilton, Grosjean atd.).

Jak už bylo řečeno, bylo tam dost kolizí, tohle je ta největší ...



GP2 Series - motor Renault V8 (4L)-výkon 612 koní (10,000 otáček/min) - převodovka 6 stupňů - pneumatiky-Pirelli

Před startem závodu "efjedniček" proběhlo představení pilotů, přičemž každý z nich seděl v jednom z historických vozů a projížděl pomalu po trati a zdravil diváky. Diváci byli jako na trní a doslova šíleli, zejména když kolem nás jel Fernando Alonso :-). Sebastian Vettel dostával "kapky", téměř všichni na něj bučeli, ale on se jen smál (co mu taky zbejvá? :-D), je to prostě typickej Němec, ale je správnej. Byl to úžasný zážitek, bylo to jiné než na Monze, kde nás jezdci zdravili z přívěsu. Tady v Barceloně jsme si každého vychutnali zvlášť, což bylo o mnoho lepší.




Poté probíhalo řazení na start. Každý si párkrát projel okruh a postavil se na své místo na startovním roštu, napětí stoupalo ... Krátce po 14 hodině se ještě více rozezvučely formulové "véosmičky" a všichni jezdci vyrazili do zaváděcího kola, to vše za přítomnosti zaplněných tribun po celé délce okruhu. Na chvíli, která přišla po tom, jsme se těšili celý víkend. Jezdci se seřadili na startu, motory začaly doslova řvát. Jak by řekl Tomáš Richtr či Pavel Fabry (komentátoři TV Nova) - Držte si klobouky, červená světla zhasínají, a Velká cena Španělska byla právě odstartována!


Nebylo snad jediného diváka, který v tu chvíli nekoukal na velkoplošnou obrazovku před naší tribunou, aby viděl, co se na startu stane či nestane. Když Fernando Alonso postoupil dopředu před Raikkonena, a následně pak před Hamiltona ... NEUVĚŘITELNÝ aplaus fanoušků, tohle je naprosto neopakovatelné, kdo nezažil, neuvěří! Atmosféra se ani trochu nepodobala například té fotbalové, tohle bylo něco víc, mnohem víc! Když jezdci v čele s Rosbergem a postupivšími vozy Ferrari dojeli do naší zatáčky, přišel další potlesk a fandění. Takhle se to zejména po Alonsově průjezdu opakovalo prakticky každým kolem až do toho posledního. Každou chvíli probíhala mexická vlna, takže o zábavu víc :-). Nemá cenu nějak rozepisovat průběh závodu, stačí jen říct, že čím víc se blížil konec, tím lepší atmosféra byla, protože závod nevedl nikdo jiný než FERNANDO ALONSO s pohodovým náskokem před Kimim Raikkonenem, další Ferrari s Felipem Massou jelo třetí! Nejde popsat slovy, co se dělo po vítězném Alonsově průjezdu cílem ... tohle prostě člověk nikde jinde nezažije :-D. Když začalá hrát španělská hymna, každý druhý zpíval, což bylo fantastické. Na vítězství jsme se tam s lidmi okolo i poplácali, byla to prostě všechno obrovská show a zábava. Nemusíte být ... řekl bych ujetými fanoušky formule 1, ale tohle všechno, co se tady dělo, by strhlo i toho nejvíc se nudícího jedince, který o F1 nemá ani "páru" :-D. Jménem velkého fanouška je třeba říct, že formule nejsou jen o tom jezdit pořád dokola na okruzích, ZDALEKA ne. Musíte se pro tenhle sport narodit :-).



Výsledky závodu:






Po závodě zbyl čas na to obejít si pár stánků se spoustou suvenýrů, triček, čepic, prostě všeho, co nějak souviselo se závody F1, a nějaké ty eura jsme tam prostě museli nechat :-). Cestou k autobusu se téměř každý fotil u týmových kamionů, nejvíc bylo narváno pochopitelně u Ferrari :-). U autobusu pak nebylo od věci dát si pěkně vychlazenýho Kozla a sdílet přitom s ostatními zážitky ze závodu.


já s taťkou :-)

Na hotelu jsme dali dohromady zavazadla, odnesli k autobusu. V devět večer byl naplánován odjezd.

Tenhle zájezd se maximálně vydařil. Nenašel jsem nic, co by mu chybělo. Všechno okořenili Alonso a Massa, když svoje Ferrari dovezli na stupně vítězů. Už to tady padlo, ale jestli vše půjde dobře, za rok jedu do Barcelony znova! Bylo to několik skvělých strávených dní mezi výbornou partou pohodových lidí. Je úžasné, že i v naší zemi se najde tolik skvělých fanoušků formule 1. Ještě teď, 14 dní po zájezdu jsem plný dojmů, cestovní kancelář Monatour nám zprostředkovala zážitek, na který se nedá zapomenout. Všechno měla výborně zorganizované, připravila nám mnoho zábavy, že ani v autobuse jsme se nenudili :-), patří jí VELKÉ PODĚKOVÁNÍ !!! :-).


















Žádné komentáře: