Nezobrazuje se tu spousta obrázků. Blog jsem v minulosti provozoval přes službu blog.cz, která skončila. Všechny články i s obrázky jsem přesunul sem na blogger, později ale fotky najednou zmizely. Postupem času se budu snažit vše opravit.

neděle, června 15, 2014

Jízda ve voze Ariel Atom 3 - Neuvěřitelné zrychlení, je to drak!


Ariel Atom 3, jedno z nejrychlejších aut na světě, vždyť zrychlit z nuly na stovku umí za neskutečné 3 sekundy! Jízda v tomhle drakovi byla vánočním dárkem od mamky, který dala mě i tátovi. Po jízdě s Ferrari F430 před dvěma lety na letišti poblíž Příbrami to tak byl další zážitek z jízdy v ultrarychlém autě. Na konci května jsme provedli rezervaci, která vyšla na druhou červnovou neděli. Hned při příjezdu před desátou ráno k letišti u Líně u Plzně jsme tohle auto viděli na odjezdovém stanovišti a hned nám bylo jasné, jakou divočinu od toho můžeme čekat. 300 koní a necelých 400 kilo, a teď si spočítejte, co je to za sílu :-). Po nahlášení jsme šli ven čekat, až na nás přijde řada. Mezitím si přítomní lidé zkoušeli vozy jako Porsche 911, Lamborghini Gallardo, Chevrolet Camaro nebo Ferrari F430. Když na mě přišla řada, rozklepal jsem se takovou tou zdravou nervozitou. Ne proto, že bych se toho auta bál, ale proto, že miluju rychlost, sleduju a fandím motorsportu a že z toho auta budu chtít vyždímat co nejvíc, i když se bude jednat o úplně první několikakilometrovou jízdu v tomhle monstru :-). Nasadil jsem si ochrannou kuklu, helmu a nasoukal se za volant, nejdřív levá noha dosedla na sedačku a pak celé tělo sklouzlo pod volant. Po stručných radách od instruktora sedícího vedle mě byl čas pomalu vyrazit na trať nacházející se několik set metrů od kanceláře Svezeníčka. Menší problém spočíval jen v manuální šestistupňové převodovce. Cestou na trať mi bylo poskytnuto několik zásadních rad a infomací o autě, jak se chová, kdy řadit atd. Při příjezdu na trať skládající se z postavených kuželů o několika zatáčkách a slalomech bylo na čase trochu to víc přišlápnout, což mě nutilo hned od prvních okamžiků od prvního rozjezdu, ale celkový čas na jízdu mě nutil nechat si to až na pozdějc. Hned na první rovince jsem to trochu přišláp, ale ten pud sebezáchovy tam prostě byl a zkrátka musel bejt, nemohl jsem vědět, co to auto udělá. Motor se celkem rozeřval, ale bylo mi jasné, že z toho dostanu o hodně víc. S velkým respektem jsem rychle pustil plyn a spojku a brzdu šepláp a až na podlahu, následovala pravotočivá zatáčka, ale následná rovinka byla příliš krátká na to, abych mohl přeřadit z trojky vejš. Celkový odhad při normální jízdě mi dovoloval držet se extra blízko kuželům, abych mohl jet co nejrychleji. Na nějakou extra rychlost to trať rozhodně nebyla, ale o zážitek bylo postaráno. Auto nemá posilovač řízení, do toho bylo třeba bojovat s manuálem a celkem tuhou spojkou, ale docela se to dalo. Někdy se stane, že si z dvojky dáte rovnou pětku a naopak, ale je to zkrátka jen o tom si to ošahat. Jízda byla na čtyři kola, to poslední jsem už dal celkem rychle, ale pořád tam byly velký rezervy, to si nejde nepřiznat. Ve druhym kole jsem porazil pár kuželů, nedotočil jsem zatáčku :-D. Maximálně jsem z toho auta vytáh něco kolem stovky. Možná je to na celkový pohled málo, ale je potřeba zdůraznit, jak rychle jí bylo dosaženo! To auto má doslova neuvěřitelné zrychlení. Máte tam dvojku, jedete poměrně pomalu, tak 20-30, ale pak na to šlápnete, za ani ne vteřinu tam máte trojku a za další dvě vteřiny jedete na čtyřku něco přes sto. Až mě to zaráželo do sedačky :-). A ten řev motoru, to je kapitola sama pro sebe. Po předvedení mého řidičského umění se za volant posadil instruktor a pak to začalo. Bylo vidět, že s tím autem má něco naježděno. Řezal se mnou zatáčky, jeli jsme smykem, gumy pískaly, motor burácel. V prvních chvílích jsem se přidržoval konstrukce auta, ale pak jsem si to užíval a smál se :-). Byla to skvělá zkušenost, projet se v jednom z nejrychlejších aut na světě. Až se mi z toho zamlžila helma, docela jsem se i zpotil :-).

Žádné komentáře: